Harald Christensen repræsenterede Atletklubben Dan i København og stillede primært op i mellemvægtsklassen, hvor han blev dansk mester otte år i træk i perioden 1907-1914.
Da Harald Christensens var på toppen, blev der endnu ikke afholdt officielle verdens- og europamesterskaber, og ofte var der flere mesterskaber samme år. Derfor var det kun udvalgte europamesterskaber, som det internationale brydeforbund efterfølgende valgte at anerkende. Og ser man på dem, blev han europamester i 1909 i Malmø og i 1911 i Budapest. Ved verdensmesterskaberne vandt Harald Christensen guld i 1907 i Frankfurt og to gange i 1911, i henholdsvis Dresden og Wien. Ifølge Danmarks Idrætsforbunds opgørelser vandt han i alt 11 EM- og VM-medaljer.
Harald Christensen deltog også ved De Olympiske Lege i London i 1908 og i Stockholm i 1912, men ingen af gangene lykkedes det ham at vinde medalje. Han var desuden en glimrende svømmer og spillede i flere år på vandpoloholdet i Poloklubben af 1908.
Kommentarer
Kommentarer til artiklen bliver synlige for alle. Undlad at skrive følsomme oplysninger, for eksempel sundhedsoplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer, når de kan.
Du skal være logget ind for at kommentere.