Inge Lise Westman var en dansk maler og grafiker, datter af Gunnar og Karen Westman. Hun blev uddannet på Kunstakademiet i 1967-1972.
Naturen var det altovervejende tema i Inge Lise Westmans kunst. Hendes arbejder fra 1960'erne og 1970'erne vidner om en optagethed af økologiske problemstillinger, mens senere værker i store, overvejende mørke lærreder ofte omhandler naturen som en fortættet stemning.
Inge Lise Westman er repræsenteret på en række museer, bl.a. Trapholt, Statens Museum for Kunst, Vejle Kunstmuseum, Bornholms Kunstmuseum og Kastrupgårdsamlingen.
I 2000 blev Inge Lise Westman tildelt Statens Kunstfonds hædersydelse.
Kommentarer
Kommentarer til artiklen bliver synlige for alle. Undlad at skrive følsomme oplysninger, for eksempel sundhedsoplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer, når de kan.
Du skal være logget ind for at kommentere.